2013. szeptember 11., szerda

Egyszer fent, egyszer lent

Leginkább így tudnám jellemezni az elmúlt két napot. Kedd volt a lent, ma pedig a fent.

A tegnap ugyanis elég rosszul sült el, mondjuk örültem, hogy még sincsen órám reggel 8:30-kor (eredetileg ugyanis lett volna, aztán hétfő este módosítottak és most már nincs), azonban a Semantic Web Technologies tárgynak megvolt az első gyakorlata, ahol megmutatták, hogy a Team Projectben mit várnak tőlünk. Akkor fogtam fel, hogy az itteni Wirtschaftsinformatik (röviden Wifo) képzés inkább a BME képzésére hasonlít, elég erős programozási tudás van benne. Tulajdonképpen egy komplett alkalmazást lefejlesztését várták tőlünk, leginkább mobil alkalmazást, ami szemantikus web technológiát használ. Ráadásul Java nyelvet javasolták ehhez (bár nem kötötték ki, hogy ebben kell), valószínűleg a csapat többi tagja ezt használná, én meg ugye csak egy alap Java tudással bírok. Ráadásul úgy látom egyedül vagyok cserediák, úgyhogy én lennék a csapat fekete báránya, lehet hogy ezt a kurzust inkább kukázni fogom, túl sok melót kellene beleölnöm ahhoz képest, hogy ez nekem csak egy választható tárgy. Van másik helyette amúgy is.

Másik kudarc a kommunikációs német nyelvóra volt, mondjuk úgy hogy hiba volt hinni a szintfelmérő tesztnek, amit a jelentkezés előtt írtunk, miszerint B2-es szinten vagyok németből, beszédben biztos hogy nem, nem tudtam az órát követni.

Harmadik kellemetlen meglepetés a tesi lett, elmentem egy Rock and Roll órára, mondván hol másutt tanulhatsz ingyen táncolni? Párom nem volt, gondoltam majdcsak lesz ott lány, minden táncos kurzuson több lány van a kelleténél. Hát nem, itt 4 fiúval volt több, mint lány. Mondjuk ebbe beletartozik, hogy két lány mindenképpen együtt akart táncolni, de úgyis 2-vel több fiú volt. Ha most az a reakciód, hogy "mi van, egy tánckurzuson több a fiú, mint a lány?", megnyugtatlak, mindenki így reagált, még a tanárok is és azok is, akiknek ezt elmeséltem aznap :) Úgy néz ki, hogy amióta megérkeztem Németországba a feje tetejére állt minden.

Szerda azonban határozottan sikeres volt, ugyanis sikerült bejutnom egy "E-business and Electronic Markets" nevű kurzusra, amit ráadásul el tudtam itthon fogadtatni kötelezően választható tárgynak. Ez azt jelenti, hogy a szakszemen kívül csak egy tárgyat kell idekintről megcsinálnom, azaz összesen NÉGY tárgyat tudtam elfogadtatni otthon az itteniekből. Na ezt csinálja utánam valaki :D
Illetve beszéltem a nemzetközi irodával is, és valószínűleg át tudom variálni a német kurzusaimat, azaz beszédből lejjebb tudok egy szinttel menni. Hogy a többivel is lejjebb megyek-e még nem tudom.

Este azonban újra német kurzus, illetőleg most kicsit másképp, A VISUM egy Café Lingua-t szervezett, ahol a nemzetközi diákok német diákokkal gyakorolhatják a német nyelvet. Regisztrálós volt az esemény, de szerencsére még időben elkaptam és bejutottam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése